Monday, December 1, 2014

Semuanya Bermula dgn Satu Langkah

Assalam semua mcmana dah tidor ke..yg x dapat lelapkan mata tu jom baca kisah umie
ok mlmni kita bercerita mcmana dgn hanya bermodalkan rm65 seumur hidup bisa merubah kehidupan anda..
Berminat????
Perkara ni terjadi pada saya..betul dari zero pasal bzness on9 kini saya menjana pendapan bulanan dgn hasil darinya ..nak tahu apa dia??

Jom baca lagi...
Selepas melahirkan anak yg ke 5 saya disah mendapat anak special..Allah hebat sungguh  ujian ini..anak special saya didiagnos sebagai Spina Bifida/Hydrocepulus (air berlebihan di kepala) dari first day dilahirkan dia terus dihantar ke Hospital Besar Pulau Pinang kerana tiada kepakaran di hspital private tempat saya bersalin..bayangkan saat saya dipisahkan dgn anak..memang hancur lebur perasaan saya ketika itu
Anak di bawa ke GH Penang saya minta kebenaran utk pulang ke rumah walaupun masa tu doktor sarankan suruh rehat diwad..masa mungkin saya dpt berehat yer dak...rasa malamnya terlalu panjang utk sampai ke pagi  sepanjang malam saya x dpt melelapkan mata..apa yg terjadi pada adif anak bongsu saya..Allahuakbar....

inilah adif saya...berusia 7thun
Mlmni nak bercerita mcmana semua yg terjadi merubah kehidupan saya...semua nya kerana adif..zaman wardednya buatkan hati saya x sabar2 nak blk rumah utk cari penawar pada masalahnya...nak tahu kisah adif klick je kat situ yer
tekan sini

Akhirnya  setelah hampir 2.5mnth bermastautin diwad Gh kami dibenarkan pulang,,tapi keadaan kesihatan masih x menggalakkan..sehinggalah saya berjumpa dgn Shaklee...pembabitan saya dgn shakkee kerana mencari penawar utk kesihatan adif,bermodalkan  HANYA RM65 saya pergi sendiri ke stokis Penang utk mendaftar menjadi ahli shaklee..masa tu x tahu lagi apa kebaikkannya ,,yg saya fikirkan utk membantu anak syurga saya
Setiap yg berlaku ada hikmahnya asbab kelahirannya saya bertemu shaklee yg sebelum ini x pernah saya ambil tahu..asbab dgn join ahli juga saya mula berkecimpung dlm dunia on9...yg memang asing bagi saya..siapa sangka ianya menjadi titik tolak dlm bzness shaklee ..rezeki adif melimpah ruah..selepas berbulan mengamalkan Set kanak2 

saya sngt2 bersyukur kerana  set ini menampakkan perubahan pada kesihatannya tapi bkn lah sekali dua makan .,saya istiqomah bagi set tersebut pada adif..dia yg dulu makan hanya melalui tuib { gastrostomy-tiub di perut utkspecial kes membantu mereka makan} sekarang dia dah pandai sngt makan ..seronok tgk selera makan dia....adif yg dulu kerap demam batuk asma ( dia ada brounchitis) sekarang bebas semua tu,,dia yg dulu admid wad berbulan2 sekarang cepat je kebah bila bdn terasa nak demam...saya lah umie yg paling bahagia...asbab itu jga perjalanan saya dlm shaklee berkembang maju..dari SID biasa berjaya break rank Supervisor..hingga ke rank COORDINATOR sekarang ini..jauh lagi perjalanan saya sebenarnya.. bersama2 group dibawah susur jalur yg tak pernah lansung saya jmpa kami hanya bertemu di wassap jer .ukhwah yg terjalin sngt2 hebat dan indah..saya punya anakcucucucit dari merata negari termasuk Sabah/Serawak ..bersama mereka2 yg punya impian utk berjaya buatkan kita sentiasa positif walaupun ada kalanya kita tgh down tapi kita sentiasa diberi dorongan utk bangkit semula itulah hebatnya mak shaklee saya @Hairul Nisah Hussin
Nak senang bkn senang kan..rezeki tidak akan dtng bergolek andai kita tak usahakannya betul x sebb tu jika ada yg ajak saya join skim cepat kaya yg katanya x perlu buat apa akan dpt bonus ribuan..semua tu tipu belaka..saya lebih suka berusaha utk mendapat rezeki yg halal
Saya yakin setiap yg kita usaha kan pasti Allah akan bagi ganjarannya,..setiap langkah yg kita buat secara bersungguh2 pastinya akan memberi seribu kelebihan pada kita
itu lah yg saya alami...
indahnya bila bersama Shaklee ..kehidupan saya mula berubah..dari suri rumah kepada bzness women,dari x tahu pasal shaklee kini bnyk ilmu yg saya dapat dari group2 special shaklee...dari x kenal apa itu Webinar ..saya sudah jatuh cinta kepadanya..x dapat join webinar rasa mcm hilang sesuatu..itulah indahnya menuntut ilmu secara on9.........
dgn shaklee saya lebih bnyk masa bersama anak2.menguruskan keperluan mereka tanpa bantuan seorang bibik......dari kenalan bertukar menjadi seperti keluarga..maha hebat ukhwah yg terjalin x kira samada Islam atau bukan..lainan agama bukan menjadi penghalang utk kami sama2 bergerak maju dalam bzness shaklee kami
Bersama Shaklee juga saya punya BNYK impian..nak tau impian saya??
jom saya kongsikan

Impianku/wishlist :-
  1. nak bawa adif gi umrah
  2. nak bantu suami 
  3. nak bantu anak2 special dalam terapi meraka
  4. nak beli rumah
  5. nak bantu ibu dikampung 
  6. nak bantu keluarga saya dikampung
  7. nak beli kerata utk anak dara
  8. nak naik kapal terbang--saya suka fly
  9. nak berbelanja dgn duit sendiri
  10. nak bantu rakan2 adif adifaizad
  11. nak majukan diri lagi dgn kursus2
  12. lebih berkeyakinan bila buat sharing atau pun coaching
  13. nak anakcucucicit berjaya
  14. nak mereka dapat bonus yg tinggi
  15. nak bantu lebih ramai lagi org diluar sana
  16. nak bantu org lebih sihat
Banyak x impian saya....actually bnyk lagi tu tapi biarlah itu ja dulu....Alhamdulillah kebanyakkan impian saya dah tercapai,insyaAllah dalam masa terdekat ini saya akan pindah masuk ke rumah sendiri..

Menjadi milik kami...syukur
kereta milik anak dara,..happy jer dia.. @ anak sulung i ler tu

Alhamdulillah berbaloi usaha yg saya dan suami lakukan..segala perit yg kami lalui hilang bila sedikit impian terlaksana cuma pergi umrah jer belum kesampaian..muga2 ada rezeki utk saya bawa adif kesana .........Aamiin..
Semua impian yg tak pernah saya bayangkan betul2 berlaku bila saya start berbzness dgn shaklee,alhamdulillah saya yg hanya surirumah mampu mendapat BONUS bulanan seperti mereka yg bekerja sebagai manager......ntahkan lebih lagi....siapa sangka .."Magic Happened when u believe"
itu words yg selalu master2 hebat kami laungkan..betullah..dan ianya berlaku pada saya bila mula join shaklee...x pernah menyangka akan sampai ke tahap ini...yg pasti saya berimpian utk bergelar Mastrer Coordinater suatu masa nanti....tunggu lah ya...


Jadi apa kata anda juga mulakan langkah anda dari sekarang..jgn pandang rendah pada kemampuan diri kita sebb semua org ada aura yg tersendiri dalam hidup maupun bzness...selagi anda x melangkah selagi itu anda tak akan jumpa kehebatan anda.......

Jgn teragak2 utk join dibawah susurjalur saya..saya yakin anda tidak akan meyesal bersama group special kami...
Akhirkata jgn takut utk memulakan sesuatu langkah baru...dengan semangat ,usaha dan guide dari kami ..insyaAllah membantu anda berubah ..impian saya juga utk melihat anakcucucicit shaklee saya merasa apa yg saya rasa sekarang...dapat bonus bulanan yg bnyk,dapat membahagiakan lagi family anda dan yg paling penting dapat membantu memberi kesihatan yg terbaik utk diri maupun family tercinta.. Jgn pernah menyesal apa yg akan lakukan..fighting2 semua ok....saya doakan anda terbuka hati utk join bersama kami...



#call/wassap @ 0174377695
umie gie 
ID:- 908771
COD :- Kulim,Bm,Kepala Batas,Seberang Jaya
penghantaran keseluruh negara

5 comments:

  1. Wahhhh tak mampu baca semua tp i suka

    ReplyDelete
  2. Best sgt baca kisah u ni, semoga semunya diermudahkan ye dear

    ReplyDelete
  3. tq daphne & mama anis...muga terus istiqomah

    ReplyDelete
  4. Luahan seorg ibu.. Sy suka..sy suka..!!

    ReplyDelete
  5. Hai umie. Jumpa umie kt fb, lpas tu kat dalam group wasap hidro, skrg jumpa kt blog pulak. Umie mmg sorg yg tabah.

    ReplyDelete